Penantian Berakhir....

Bismillah........

Semalam, warga Malaysia sekali lagi telah digemparkan sekali lagi dengan berita hangat. Ramai yang menyambutnya dengan hati yang sedih, tapi ada juga yang bergembira. Masyarakat akhirnya tidak menunding jari sesama sendiri setelah mengetahui berita tersebut. Berita keputusan peperiksaan dah keluar. Hohoho…..

Bila dapat keputusan peperiksaan semalam, tiba-tiba aku terkenang semester lepas. Semester yang bagi aku sibuk sekali. Sibuk sangat rasanya semester lepas. Padahal semua semester sama saja sibuknya. Tapi aku nak juga cakap semester lepas paling sibuk. Jangan kamu tanya kenapa. Huhuhu…..

KRIMINOLOGI

Belajar mengenai psikologi penjenayah dan semua yang terlibat dalam sistem perundangan dan keselamatan. Belajar psikologi memang menarik sampai dengan diri aku sekali jadi psiko. Mungkin sebab banyak sangat assignment dan ceramah PDRM dua hari yang memengantukkan. Tidak dilupakan juga dendam kepada kumpulan yang buat tajuk ‘penjara’, sampai masuk soalan esei dan aku terkebil-kebil nak menjawabnya.

TEKNOLOGI DNA FORENSIK

Subjek yang menarik. Bila Dr. Zafarina mengajar, aku faham. Bila Dr. Paneer mengajar, aku faham separuh. Separuh lagi aku tidur dalam kelas. Oh, tolong jangan bagitau Dr. Paneer. Aku kantoi dalam subjek ni mungkin semasa Problem Based Learning, sebab tak tau nak cakap apa.

SEROLOGI

Yang ini adalah kelas Mari Tidur Bersama-sama. Kasihan dengan Dr. Paneer, sebab kami suka tidur dalam kelas dia, terutamanya budak lelaki. Pernah sekali tu, satu barisan belakang tidur. Geng-geng tidur adalah aku, Che Jo, Hafiz dan Phang. Wali tukang ambil gambar orang tidur. Tapi aku cukup suka dengan subjek ni sebab mudah nak faham. Ayat kegemaran Dr. Paneer yang aku sentiasa ingat, “You must read!!! You never read!!”

KIMIA SURIH

Kenangan manis aku dalam subjek ni adalah semasa nak menjawab OSPE. Aku punyalah pulun baca laporan-laporan makmal yang aku dah buat sepanjang semester lepas. Akhirnya malam terakhir sebelum OSPE, aku pinjam laporan makmal tahun kedua, budak tak matang ni punya. Saja aku pinjam untuk maklumat tambahan. Akhirnya aku tak jadi nak baca sebab aku fikir mestilah soalan OSPE keluar yang tahun ketiga punya, takkan keluar tahun kedua punya soalan kan??? Common sense lah tu kan.

Akhirnya semua soalan OSPE keluar soalan tahun kedua, sampai menganga aku dibuatnya……. Sungguh ‘manis’ kenangan tersebut……

PERGIGIAN FORENSIK

Subjek elektif yang menarik. Dr. Fadhli banyak buat lawak sempoi. Paling suka datang kelas dia. Nota pun berapa saja. Nama pun subjek elektif, mestilah nota sikit. Tapi peristiwa ini terjadi pula. Huhuhu……..

BAHASA INGGERIS SAINTIFIK

Subjek aku dipaksa menjadi ketua kelas bersama Rausyan. Tapi Rausyan lagi banyak buat kerja. Hohoho…… Susah wooo belajar Bahasa Inggeris ni. Sejak sekolah rendah aku tak dapat skor. Entah bilalah baru aku skor. Perkara yang aku masih ingat adalah semasa pembentangan BI dan semasa lewat ke peperiksaan.

SENI FOTOGRAFI

Antara subjek kokurikulum yang menarik. Menarik sebab aku dapat A. Ngeeeeeeeeee……… Jadi kawan-kawan, silalah cuba ambil subjek ni ya……. (aku mempromosikan subjek ini kepada kamu semua. Silalah ambil subjek ini)

Akhirnya, semester lepas dah pun berlalu sepenuhnya. Keputusan peperiksaan semester lepas pun sudah kita tahu. Ada yang bergembira, ada yang sedih pilu.

Alhamdulillah, aku bersyukur dengan keputusan aku, walaupun gred jatuh dan tak setinggi mana pun. Namun aku tak sangka aku masih dapat lulus dalam semua subjek semester lepas sebab banyak sangat bermain dalam semester ini. Sempat lagi aku bermain dalam sibuk. Semuanya sebab tok imam ni goda aku suruh main Facebook. Hahahaha, ampuunnn, Sepul, aku gurau saja.

Terima kasih juga kepada semua pensyarah dan kawan-kawan yang banyak membantu aku. Walaupun aku ni jenis yang susah-nak-faham, kamu semua tetap mengajar aku terutamanya si budak ini. Entah berapa kali dia pening kepala mengajar aku, aku pun tak tahu. Huhuhu…..

Terima kasih juga kepada mereka yang banyak berdoa untuk kejayaan bersama. Mungkin aku tak tahu siapa, namun aku tahu, masih ada yang berdoa kejayaan kita bersama (mungkin senior, mungkin juga junior, mungkin juga anda-anda yang sedang membaca tu, huhuhu...).

TERIMA KASIH SEMUA

Semester depan, aku dah tahun keempat, bakal digelar senior. Hehehe…….

Boleh buli junior….

Wednesday, June 9, 2010

8 Comments:

hanisah said...

aku pasrah je ngan result aku..uhuk3. adehla. sadis2.
ko still dekan lg kah? congratz2.
jelez.=P

DarkArtz said...

manada aku dekan la........
kan aku dah tulis situ, result aku turun dan tak tinggi pon.......
huuhu.......
T_T

Din_Iz said...

ko dpt dekan lg ke? bgus2 ko buat analisis cmni.hehe.teruskan usaha anda.

teddygirl49 said...

si budak ini ingin bertnya 1 soalan...
sungguh x puas ati ye dikau bila tajuk presentation krimino si budak ini masuk soalan esei...hohooo..
sungguh si budak ini pon tdak menyangkanye..hahaha

aishah (◕‿◕✿) said...

wowwww! azahiri dekan seyh! gle mantop!! nmpak nye aku kne repeat sensorang la.. iskkk3

DarkArtz said...

din: mana ada aku dapat dekan la.......
result aku menurun sem ni.....
sedeh......

fatin: sangat-sangat tak puas hati........
nasib baik takde nota softcopy group kau atas meja aku skang ni......
kalau tak, dah lama aku koyak cebis2......
hehehehe, aku gurau je.....

aishah: result aku menurun la shah.....
eh, kau nak repeat ke???
meh aku temankan ye.......
ngehehehehe..........
dulu aku ajak, kau jual mahal......
hehhe........

lunar wolf said...

..super senior!!!~ C=

DarkArtz said...

super senior yang hensem dan caring......
aku le tu.......
huhuhu.......