Aku Dah Terbuat Kesilapan Besar

Bismillah.........

Okey, aku mengaku. Aku dah buat silap dalam tayangan MPDN.

Haduhhhhh........


Backdrop Majlis Sambutan Aidilfitri Nurani yang aku buat tak sampai 20 minit. Ambil dari internet.

Dari malam semalam, hinggalah petang tadi, dah lebih 5 kali rasanya aku ulang tayang video Pengenalan MPDN 09/10. Dah beberapa kali aku ubah, daripada lagu, hinggalah masa (timing).

Akhirnya, aku berpuas hati.  Aku jangkakan aku akan buat pemeriksaan kali terakhir sebelum ditayangkan.

Namun, aku tiba-tiba dapat mesej, mengatakan malam ini ada kelas bahasa Inggeris. Dan wajib untuk hadir. Malang betul nasib. Nak tak nak kena pergi juga. Melepas aku makan percuma.

Kemudian, datang ke kelas bahasa Inggeris, rupa-rupanya Encik Razimi suruh kami tolong potong kain sahaja. Hahaha, tak apalah. Ada hikmahnya.

Dan memang ada hikmahnya. Dia berjanji akan tambah markah kami sebanyak 5 markah dalam peperiksaan. Hahaha, syukur. Baru hari tu kena tolak 5 markah.

Bila balik semula ke jamuan Nurani, tengok-tengok tinggal bihun saja. Dah nasib badan, aku bedal juga.

Video Syafiq dah selamat ditayangkan.

Video yang aku buat pula waktu terakhir. Ini kali pertama aku buat video guna Cyberlink. Punyalah terkial-kial. Sebelum ni buat guna Movie Maker mudah sikit.

Akhirnya, sebelum majlis tamat, video aku ditayangkan.

Dan ternampaklah beberapa kesalahan besar yang aku dah buat. Astaghfirullah.........

Agak-agak, korang dapat tak kesan kesalahan tu??

video

Rasanya, aku agak suka dengan ahli-ahli yang Azmi dah berikan. Hampir setiap orang menyumbangkan tenaga dalam membuat kerja, kerana masing-masing tahu guna Photoshop. Aku pun cuma edit sikit-sikit hasil kerja mereka. 

Kerja aku???

Aku buat kad jemputan VIP (terima kasih kepada Amirah Daniel, aku ambil bulat-bulat daripada kad jemputan kahwin akak dia), backdrop pentas dalam bentuk wallpaper, dan editkan kupon, poster dan flyer.


Kad jemputan VIP yang bulat-bulat aku tiru kata-katanya daripada kad kahwin kakak Amirah Daniel. (Maaf, Merah, aku tak dapat datang hari tu......)

Maka di sini, aku juga ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua ahli aku yang turut sama menyumbang hasil kerja untuk Majlis Sambutan Aidilfitri Nurani ini.

TERIMA KASIH SEMUA......

p/s: aku cuba membuat beberapa alasan untuk menutup kesalahan aku. Kikikiki.... Manusia, macam tu lah......

Tuesday, October 13, 2009

6 Comments:

AnNe said...

kesalahan yang paling jelas:
'kebajikan' ye... bukan 'kebajiakan'...=P
ksalahan laen x dapat dikesan...=)
hehe...~

fasihah said...

kesalahan utama paling aku nmpk...
ydp tuka jd nydp..huhu
kesian nua~~

DarkArtz said...

anne: yup, itu salah satu kesalahan........
tapi kesalahan tu minor, tak besar mana pun.........
huhuhu.........

fasihah: eh, kenapa bukan nama chupa???
apapun, kau betul!!!
aku dok berdoa agar ydp tak marah aku malam tu.......
rupa-rupanya dia pun tak sedar........
silap aku la sebab asik copy paste NYDP.........

Alexis Siik Fung said...

halo!first time tgk blog ni.
oh, Anwar sebagai NYDP? XD
neway good job and nice blog!!best!
dan rasany tertinggakl gambar ketua aras blok b aras 2.:p

DarkArtz said...

alexis: aisehhh, seorang lagi menjumpai blog picisan aku.......
huhuuhu.........
sorilah, sebenarnya memang ada gambar dia.........
tapi terletak nama rabiatul adawiyah exco kerohanian..........
sebab ingatkan itu dia.......
gambar rabiatul lak tak ada.........
hahaha, kesalahan lagi..........

John said...

buy viagra
viagra online
generic viagra