Akhirnya Ramadhan Yang Ditunggu-tunggu Tiba Jua...


Bismillah........

Sekarang sekali lagi kita memasuki bulan yang mulia iaitu bulan Ramadhan. Terasa sekejap masa berlalu. Tahu-tahu, sudah tiba bulan yang begitu ditunggu-tunggu ini.

Tak tahu mengapa, apabila tiba sahaja Ramadhan, aku terasa tenang sedikit. Selalu asyik serabut kepala dengan pelbagai kerja dan pelajaran. Mungkin sebab 'gangguan' dah kurang sikit.

Selain itu, banyak fadhilat yang boleh kita rebut dalam bulan ini, bukan sahaja dengan berpuasa. Banyak hadith-hadith yang menyebut fadhilat, ganjaran serta amalan yang boleh kita lakukan. Kalau kita kaji, memang banyak, cuma kita sahaja yang tak sedar atau tak tahu. Akulah tu. Korang mungkin lebih mengetahui dari aku kan.

Apapun, dalam bulan yang mulia ni, aku nak mengajak diri aku dan korang semua bersama-sama agar berubah. Inilah peluang kita untuk berubah dari yang buruk kepada baik, daripada yang baik kepada yang lebih baik dan seterusnya.

Bukan apa, dalam 11 bulan ini, kita dah lakukan banyak perkara, tak kira baik ataupun buruk. Jadi, apa kata kita merenung sejenak dalam bulan ini dan seterusnya melakukan perubahan dalam bulan ini supaya dapat diteruskan sehingga 11 bulan yang akan datang. Faham tak ni???

Biarlah kita berubah sedikit demi sedikit. Biar kita hakis mana-mana sifat buruk kita yang lalu. Biar kita mula mengubah yang senang dahulu kemudian kepada yang lebih susah. Sekaranglah peluang kita.

Bila difikirkan, aku masih belum cukup layak nak mengajak atau menasihati korang. Ilmu agama di dada ni masih belum mampu ke tahap itu. Huhuhu. Tapi apa salahnya kita saling mengingati kan?

Apapun, kepada semua pembaca blog ini, terutamanya sahabat handai dan rakan-rakanku sekalian, dalam ketibaan bulan yang mulia ni, aku ingin mengambil kesempatan untuk memohon keampunan daripada korang semua. Sesungguhnya, aku kira banyak kesalahan yang dah aku lakukan kepada korang semua. Minta maaf.......

Dan di sini juga aku ingin mengucapkan

SELAMAT MENYAMBUT KETIBAAN RAMADHAN........
SEMOGA KITA MENDAPAT KEJAYAAN DAN KEMENANGAN DALAM BULAN INI..........

Amin.......

p/s: aku edit sikit wallpaper Ramadhan. Kalau korang rasa cantik, apa kata korang letak pada desktop komputer sebagai wallpaper? Kikikiki........

Friday, August 21, 2009

5 Comments:

^^ PinKy_FuNKy ~~ said...

chantek wallpaper itu..akan ku jadikan desktop wallpaper menggantikan wallpaper my 2nd boyfie,ronaldo..haha..ble org ty,akan ku jwb,ni azahiri la yg wat..chantek kan? :)

DarkArtz said...

bukan buat, edit je.......
hehehe........

lea said...

aku xnak...
nak save jer...hehe

AnNe said...

saye pon nak save je...
hehe...
=P

btw, slamat bpuasa jgak...!~
\(^-^)/

Din diet said...

ak amek ya wallpaper tu.nk letak kt blog.

selamat menyambut ramadhan