Pabila Tangan Menggenggam Kekalahan........

Bismillah..........

Ini adalah satu kisah benar. Yang benar-benar berlaku pada aku.

Kepada kamu yang tak mahu ambil tahu mengenai aku, jangan teruskan membaca kerana entri ini mungkin membuatkan anda terasa sayu.

Dan aku tak tahu nak ceritakan permulaannya dari mana. Terus-terang aku katakan, aku bukanlah seorang penulis atau pencoret yang hebat hingga kamu-kamu yang berkunjung ke blog ini terus gian membaca entri aku sebanyak 17 kali.

Tapi aku cuba juga ceritakan pada korang.

Kisahnya bermula pada minggu lepas. Hari Khamis malam jikalau aku tak tersilap. Kalau silap, tolong betulkan aku. Malam itu, dengan rasa malas aku dan Che Joe turun juga ke Dewan Nurani untuk menghadiri mesyuarat berkaitan dengan Forensic Installation Night.

Aku tamatkan cerita mengenai mesyuarat tersebut dengan aku hanya mendengar kandungan mesyuarat tersebut sebanyak 15% sahaja. Selebihnya tumpuan aku fokus kepada tarian yoyo cina dan bersembang dengan Che Jo, Fadh dan Phang. Siap bergambar lagi dengan Fadh. okey, tamat mesyuarat.

Korang dah nampak sebarang perkaitannya dengan entri aku? Belum? Tak mengapa, memang tak ada kaitan pun. Saja aku cerita sebagai intro.

Aku balik ke bilik. Dan aku dikunjungi oleh seorang pengarah MPD yang sporting, Encik Anwar kita. Datangnya ke bilik aku memberi perkhabaran kepada aku, betapa satu berita buruk dah berlaku pada aku.

Berita yang disampaikannya tak lain tak bukan adalah mengenai logo yang telah dipilih oleh Tuan Haji sebagai pemenang mencipta logo Desasiswa Nurani, yang pernah aku nukilkan dalam entri dahulu. Kamu ingat tak? Tak tahu? Nampak sangat kamu pembaca yang tak ambil serius dengan tulisan aku. Huhuhu.......

Apa yang sedehnya?

Katanya tempat pertama digondol oleh Kamail Hatif. 

Arrgghhhh, ini bermakna aku dah kalah. Haduh, saat selepas Anwar beritahu tu, aku terus hantuk kepala aku ke meja sebanyak 26 kali sampai retak meja aku. Serpihan-serpihan kayu jatuh ke lantai bersama darah beroksigen aku. Okeh, aku tipu. Takde kerja aku nak frust sampai begitu. Hehehe.........

Sebenarnya sejak dari awal lagi aku dah agak dah, Kamail ni pasti menang sebab logo dia ringkas dan nampak dinamik. Kalau aku jadi hakim pun, mungkin aku dah pilih logo dia kot antara logo-logo lain. Tapi aku bukan hakim, dan aku tak beritahu sesiapa pun, sebab tak baik bias dengan peserta lain.

Aku pun masuk juga. Aku buat beberapa design gak. Tapi aku masuk sebab nak sijil dan merit percuma. Hahaha......... Kalau menang, kira bonus lah tu.

Inilah logo yang telah mengalahkan aku dan peserta-peserta yang lain. Logo ni telah dilakukan beberapa pembaikan, dan akan aku uploadkan pada masa akan datang untuk korang lihat.

Logo pemenang kita.


Lakaran logo aku yang aku buat (yang kalah) dalam buku sketch aku (yang kiri ye, yang lain tu benda lain) Saja aku tak nak tunjuk yang aku dah buat, sebab malu. Hehehe........

p/s: atas sebab tertentu, aku dah ubah sikit kandungan entri ni. Dah jauh tersasar sebenarnya.

Wednesday, November 18, 2009

7 Comments:

hanisah said...

ko riak!

hahahaha~

neway, c0ngratz..

DarkArtz said...

riak ke????
xpe, sib baik aku buka awal, aku dah tukar dah........
hahahaha.........

hanisah said...

ahahaha!

aku je ke yg bnasib baik leh bca entry tu?

hua3..=b

cj'alhafiz said...

000000...........
simple ja designnya...
napa ko tak mnang? tapi kat buku skatch ko tu macam ada terpengaruh ngan logo expo kampus ka apa ntah....

lea said...

sab0r jela...
nadia kata ramai gak design yg cantik2
so, memang byk saingan ko
nasib bek aku x masuk...
hahaha

shalmadrep said...

Tulisan ko lain macam....
Anjakan paradigma??

DarkArtz said...

che jo: hahaha, yang logo cam ekspo tu menang no 3..........
ada lagi satu logo aku menang no 2...........

lea: yup, memang banyak gak saingan.........
takpe, demi pengalaman............
ada saingan baru best..........

arep: kau perasan ye..........