Nasi Ayam Memang Sedap.

Bismillah.........

Entri kali ini sebenarnya aku nak bercerita mengenai Syawal yang terlalu suka meminta makanan daripada aku sehinggalah satu hari tu dia nampak aku beli makanan dan cuba nak minta daripada aku namun aku telah mengunci bilik aku dan dia mengetuk-ngetuk tak tahu malu di luar tetapi tidak juga aku buka sehinggalah dia berputus asa dan pulang kecewa ke bilik sambil aku ketawa guling-guling kesetanan. Tapi tak mengapalah, tak perlulah aku memalukan dia dalam entri kali ini.

*****

Aku bersama Azmir, Hanif dan Wali bekerja lebih masa dalam menyiapkan kerja kursus Pergigian Forensik. Agak menggilakan walaupun pada hakikatnya senang saja, tapi nak bermain dengan gambar agak susah. Pusing kamera ke sana, pusing kamera ke sini, tak dapat juga keputusan yang kami mahukan.

Satu ketika, aku dan Wali bertukar laptop. Semulajadi aku, aku akan godek laptop orang puas-puas. Samalah kalau aku dapat pendrive atau external orang, akan aku teroka puas-puas semua yang ada dalam tu walaupun dah diberi amaran supaya jangan buka fail lain. Apa aku peduli kan???

Godek punya godek, aku terjumpa gambar-gambar rakan sekelas yang ditangkap beberapa ketika dahulu. Agak nostalgik. Tapi aku lebih suka gambar yang kelakar. Apa barang gambar biasa kan? Tak menariklah kalau selalu sangat stereotaip. Mari kita tengok sama-sama.


GAMBAR 1 - Aku tak tahu ini gambar masa kelas apa. Tapi kalau kamu perhatikan, semua barisan depan aku tidur, Phang, Lukman, Azmir, dan Vino. Hahahahaha...... Letih sangat lah tu, kuat belajar malam kot. Tapi hantu betul kalau dah sampai tidur dalam satu barisan. Kasihan pensyarah kat depan wei, insaflah..........

GAMBAR 2 - Ini gambar yang baru ditangkap. Gambar aksi bebas. Kalau kamu tengok di belakang, tengok siapa yang hensem lompat paling tinggi sekali? Kalau tengok kat depan pula, tengok siapa yang hensem kontrol macho sambil duduk? Hakhakhak.........

GAMBAR 3 - Ini adalah gambar kesukaan aku. Gambar Rahim tengah menari gelek dengan Amirah. Muka Amirah dah tak tahan. Rahim pula masih bertenaga nak teruskan 7 pusingan lagi. Yang tak boleh aku tahan pasal gambar ni, aku pun termasuk kat belakang sambil ketawa tunjuk arah diorang. Hahahaha..... Siapa lah jurukamera yang kreatif ni???

GAMBAR 4 - Ingat aku tak suka posing?? Inilah pose kesukaan aku. Merosakkan gambar muka orang. Wakakakaka..........

GAMBAR 5 - Aku rasa masa ini masa aktiviti makmal Toksikologi. Wali cakap gambar aku macam saintis. Wahahaha..... Tapi memang siot, Ijon pula rosakkan gambar. Siot kau Jon.

GAMBAR 6 - Gambar terakhir semasa praktikal di Akademi Bomba. Mula-mula perhatikan di belakang. Che Jo cuba buat gaya apa, aku pun tak tau. Dia nak buat gaya bercantum ke? Hahahaha......... Okey, sekarang perhatikan pula di hadapan. Tengok muka Amirah dan Quzie. Aku rasa diorang tengah tengok burung gagak melintas sambil kontrol ayu nak mengorat burung tersebut. Apapun, diorang yang lebih tahu........

GAMBAR 7 - Suet Kee ada tanduk!!!! Hakhakhak......... (Oh, jangan beritahu dia pasal gambar ni, kalau tak mesti dia bunuh aku.)

GAMBAR 8 - Tak puas dengan gambar 7, kali ni aku tembak kepala Suet Kee pula. Dua tangan pula tu. Wakakakaka....... Puas, puas....... (Oh, gambar ni pun tolong jangan tunjuk dan beritahu Suet Kee, kalau tak, mayat aku hilang tak dijumpai kot lepas ni.)

Oh, tak perlulah aku tunjuk banyak-banyak gambar. Kalau tak ada banyak lagi gambar aku nak tunjuk, gambar budak korek hidung, gambar budak tidur dan bermacam-macam lagi. Tapi demi tak mengaibkan mereka, biarlah gambar tersebut menjadi rahsia. Hahahaha......

Aku akhiri entri kali ini dengan gambar di bawah:

Hakhakhak........(ketawa guling-guling) Apahal kau Jon buat muka macam tu???



SELAMAT HARI LAHIR kepada IJON & NADIA.
SEMOGA KORANG BERDUA BAHAGIA DI SAMPING ORANG TERSAYANG......

Walaupun korang tak baca blog picisan ni. Huhuhu.....

p/s: perasan tak sesuatu? Bila ada gambar budak laki forensik saja, mesti gambar tersebut jadi kelakar. Kebetulan??

Wednesday, March 31, 2010

11 Comments:

hanisah said...

nnti jgn lpe upload gmbr dinner k0rg byk2.. =D

fatehah noorani said...

Gambar tidur tu memang menarik betul la.. sebaris skali tidur same2. kelas ape la agaknye ye?

teddygirl49 said...

hahaha..ak nk gtaw suet kee.....
"lulu...ada orang kan........."
siap la ko lps nie aza....kui3x..
=P

berbalik kpd entri yg dulu...
aku nk tegaskn...
"JELES...?? JELES TU APE?? HAHAHA...BLEY TOLONG BGTAW SKET? MEMANDANGKN SAYA XTAW MKSUD JELES...
JD SAYA X JELES DGN KEJEYAAN ANDA ITU"... hohohoo

lea said...

senget la ko...
suke rosak kan gambar org..
n ko selalu jeles ngan aku...

bile dh bace entry ni..
comfirm lepas ni aku xkan pas kat ko pendrive aku or external hard disc..

Quzie Fathihah said...

hahaha...
seyes lawak giler entri ko ni...
siap kutuk2 org lagi ek...
xpe2......

MiR said...

entri yg xde kaitan dgn tajuk =P

wawawa..lawak2~

cj'alhafiz said...

hahahaha!!! aku suka gambar lompat....muka ko sgt klakar...lompat ngan badan straight n tgn ke sisi mmg hebat!!! hahaha!!!

pooyuh said...

ish2...x bek memalukan org di kalayak ramai....hahaha...tp, bgus tol la yg gambaq tdoq tuh..btoi2 ka berlakon tuh???sederet ja aku tgk..mmg ada chemistry...

DarkArtz said...

hoh, aku ingatkan aku dah disable kan sesapa yang nak komen untuk entri ni, rupa-rupanya tak........
hahahaha........

nisah : dah upload kat facebook.......
nak lagi, minta kat lea........
dia ada banyak, dia minta dari abang photographer.........

fatehah : entah lah, kelas apa tah........
tapi memang kelakar gambar tu.......
kalau tak silap, masa tu kelas malam kot.......
kelas biomed+forensik..........

fatin : aikkk????
bila aku cakap kau jeles???
haaaa, kan dah kantoi yang kau memang jeles ngan kejayaan aku.......
hak3.........

DarkArtz said...

lea: wat pe nak jeles ngan kau???
takde masa, huhuhu.......
heleh, apa la sangat barang dalam pendrive kau.......
tak hingin pun........
wakakakakakaka.........

quzie : mana ada aku kutuk........
aku gurau je.........
huhuhu.........

mir : teruskan ketawa.......
hahahaha.........

DarkArtz said...

che jo : cam superman kan aku???
huhuhu, tak sia2 aku hensem.........
huhuhu.......

pooyuh : bukan memalukan orang, cuma gurau je......
huhuhu........
apapun, gambar tu memang real........
tapi aku lupa dalam kelas apa tah......