Aku dan Saiful Dah Berjaya Mengembara di Kampus Induk Waktu Malam!!!

Bismillah......

Nampaknya sebelum sempat aku bercerita mengenai Program Perdana Pembangunan Lestari Siswa/i USM Bersama Masyarakat di Pahang, atau dikenali sebagai Baktisiswa, dah ada teman-teman lain terlebih dahulu buat entri tersebut. Maka aku ambil keputusan buat entri untuk cerita lain dahulu sebelum bercerita mengenai Baktisiswa.

Cerita ini berlaku pada malam hari Sabtu, 5 Disember 2009 dan lebih tepat lagi pada awal pagi Ahad, 6 Disember 2009.

Tak faham?

Mari kita baca sama-sama ringkasannya.

5 DISEMBER 2009

8.00 malam

Sepatutnya bas Nurani dah bertolak ke Queen’s Bay namun masih lagi tak bergerak sebab orang penting masih belum naik bas. Perempuan pun nak bersolek kan? Pak cik pemandu dah marah. Bas Murni dah bertolak.

8.30 malam

Sampai di Queen’s Bay. Tapi macam biasa, tak ada apa-apa yang menarik minat aku dan Saiful. Semua barang mahal beb. Akhirnya kami pergi ke kedai buku dan Saiful beli buku Men From Mars Women From Venus. Yang best sekali, kami pergi lihat pameran Bonsai di luar Queen’s Bay. Aku cukup terliur tengok orkid.

10.45 malam

Aku dan kawan-kawan Nurani lain yang lelaki keluar dari bas menuju ke Khaleel, untuk makan nasi. Kami lupa yang malam ni ada praktis untuk para fasilitator. Lebih-lebih lagi aku, Arsyad dengan Saiful, yang dah berjanji pada Ros, Angah dan Wani nak buat demo pada semua fasilitator. Kami rasa bersalah dan makan cepat-cepat.

11.15 malam

Ros, Wani dengan Angah datang Khaleel. Rupa-rupanya diorang pun nak makan. Cesss.........

6 DISEMBER 2009

12.30 tengah malam

Praktis fasilitator bermula. Aku terpaksa jadi sporting dengan buat demo berkali-kali, terutamanya yang main Perut tu. Teringat pada Izzat Math masa Jati Diri KMPP dulu.

1.50 pagi

Okey, ini fokus entri kali ini. Aku dan Saiful tidak balik ke bilik selepas habis praktis fasilitator. Tapi berjalan di sekitar USM. Malam semalam aku dah tawaf dengan dia keliling Desasiswa Tekun, Saujana dan Restu, alaaa, yang atas bukit nun.

Tapi malam ni aku bawa Saiful ke puncak hujung bukit Saujana yang ada papan tanda tertulis “LELAKI DILARANG BERADA DI KAWASAN INI”. Aku pernah ke puncak ini dengan Acap. Pemandangan bawahnya agak cantik pada waktu malam. Sayangnya ia kawasan larangan lelaki. Jadi kami datang pada waktu malam sahaja.

Selepas itu, aku bercerita dengan Saiful mengenai Kampus Induk. Saiful terkilan sebab tak dapat tengok kawasan Kampus Induk. Masa kami sebelum ni banyak dihabiskan dengan latihan Baktisiswa. Jadi, aku ajak Saiful pusing Kampus Induk pada malam tu juga. Hahahaha.

2.03 pagi

Perjalanan bermula. Malas nak bercerita, korang tengok sahajalah gambar kami ni.


Perjalanan bermula dari Desasiswa Restu, tempat kami menginap.


Di hadapan tugu Desasiswa Indah Kembara.


Di hadapan tugu Desasiswa Aman Damai.



Di hadapan tugu Desasiswa Fajar Harapan.



Di hadapan Desasiswa Bakti Permai.



Mula-mula kami bercadang nak ambil kenangan di tugu desasiswa sahaja, tapi kata Saiful, alang-alang dah jauh berjalan, ambil sajalah gambar di tugu pusat pengajian. Di hadapan tugu Pusat Pengajian Teknologi Industri.



Di hadapan tugu Rumah Antarabangsa.



Di hadapan tugu Desasiswa Cahaya Gemilang.


Di hadapan tugu Pusat Pengajian Sains Fizik.


Di hadapan tugu Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan.


Di hadapan tugu Pusat Pengajian Sains Komputer dan Pusat Pengajian Sains Matematik.



Di hadapan tugu Desasiswa Tekun. Nampak tak aku dan Saiful dah letih?

4.30 pagi

Kembali semula ke Restu. Kami letih dan kepenatan. Saiful sempat berehat sebab kakinya cramp sekejap. Hahaha. Nak masuk Subuh dah tapi aku tetap tidur 1 jam. Nasib baik bangun Subuh.

Begitulah kami, ketika orang lain dah syok tidur, kami mengembara. Hingga habis semua desa induk kami pergi. 

Sambil tu aku terfikir, kalau tambah Desasiswa Nurani dan Murni, koleksi tugu kami masih tak lengkap sebab tak pernah ke Kampus Kejuruteraan lagi. Aktiviti apa agaknya yang dapat bawa kitorang ke Kampus Kejuruteraan?

p/s: Dah lama tak upload gambar sekali banyak. Aku cukup-cukup tak suka berposing depan kamera........

Sunday, December 13, 2009

13 Comments:

hanisah said...

cukup2 xske p0sing ngan kamera?

tp upload gmbar pnye laa byk..haha!

AnNe said...

haha...
stuju dengan nisah!~
pelik lak sbb kali ni upload banyak gmbar...

DarkArtz said...

saja nak menunjuk kat korang semua.......
korang jeles tak???
hehehe.......

~tukangmasak~ said...

yee la sngat xsuka posing...
cam takseswai ajo..
hehe^^

chanz said...

aku tahu aktiviti ape..ko dtg ziarah umah aku n lukman~~ hua3.. leh melawat engin nya.

DarkArtz said...

tukangmasak: bukan tukangmasak orang yang suka berposing ke???
tapi posing pelik2......
huhuhu.........
gurau je.......

chanz: aku dah balik rumah baru kau nak ajak datang rumah kau.......
ish3......

shalmadrep said...

Gambar ko tangkap gelap..
Member ko tangkap cerah,
reti ke x guna flash nie...
Muerkekekke

lea said...

ecece..
nampaknya ko dh gile gambar....
dh kalah kan aku nampak...
hahaha...

lunar wolf said...

..tue r, aku rasa aku nampak budak2 laki nie makan kat meja ujung khalel..tapi aku tak berani nak tegur..takut salah org..aku kat induk dr 1hb-15hb dec tuk hoki..

DarkArtz said...

lea: tak usah dibandingkan aku dengan kau........
aku ditangkap gambar kerana sebab......
dan takde aksi pose 'melampau' dalam gambar aku........
kikikiki........

haida: awat tak tegur???
kalau tau kau ada kat sana, dah aku minta belanja dah nasi kandaq.......
apapun, malam tu aku jalan dengan saiful........
kami nampak banyak banting dan banner mengenai pesta hoki USM........
masa tu aku dah agak dah kau mesti akan datang USM main hoki sekali, walaupun kau dah ada time tu..........
huhuhu..........

chanz said...

die tak reti gune flash..

DarkArtz said...

ye ke???
aku rasa satu gambar je yang aku tangkap kureng........
lain semua sama je........

lunar wolf said...

..naseb baek aku tak tegur..klu tak naya je pokai aku..sekali ramai je korang malam tue...mau kopak poket aku~..ahahahah....