Untung Sabut Timbul Untung Batu Tenggelam......


Bismillah.........

"Lat tali lat tali tam plom........."

Aku, Ikram, Zaeri, Che Joe, Izwan dan Ijon mengeluarkan tangan masing-masing. Ada yang buat tangan ke atas (putih) dan ada pula yang buat tangan kebawah (hitam). Akhirnya tinggal aku, Zaeri dan Ikram. Yang kalah keluar.

Haduiiii, macam budak kecil pun ada juga rasanya. Ini semua idea jurulatih tenis kami. Dan semuanya berpunca dari masalah kami sendiri.

Sejak minggu lepas lagi jurulatih dah tanya, siapa nak pergi ke USM Induk? Semua tunduk bisu seribu bahasa. Kalau ada pun malu nak mengaku. Dalam kepala kami yang tahun kedua ni memang nak menolak seratus-peratus. Bukan ada apa pun di Kampus Induk kan? Baik belajar di bilik sahaja.

Izwan sememangnya sibuk bulan Mac. Kebetulan tarikh tersebut adanya TOT dilangsungkan di sana, maka Ijon tak perlu menang pun akan pergi Kampus Induk. Tahun tiga tak usah ceritalah, laporan makmal menimbun. Che Joe pula nak belajar. Aku pula cepat bosan, lebih-lebih lagi di tempat orang.

Tiba-tiba dua orang secara sukarela kata nak pergi. Cina kedua-duanya. Dan tiada pula wakil ketiga yang hendak keluar menjadi sukarela seperti mereka. Nak tak nak, yang tinggal ni tak boleh nak buat undi, maka perlu diselesaikan dengan lat tali lat juga.

Ikram keluar, tinggal aku dengan Zaeri. Main O Jus. Kami berdua yang tak nak pergi ni punyalah buat muka serius. Dalam hati aku dah rancang, nak keluar air sahaja, sebab Zaeri asyik buat serangan burung. Mesti aku kalah kan?

Ooooo Jus!

Argghhhh, macam mana aku boleh menang dengan Zaeri ni??? Aduhhh........

Kena tunggu wakil perempuan pula. Dan wakil perempuan yang menang adalah seorang india. Tak tahu apa nama dia.

“Coach, yang menang pergi ke tak?” aku bertanya.

“Haiiii........ Yang menang mestilah pergi.” Dia menjawab. Haha, lepas ni mesti aku kalah kan?

“Eh, apa kata kita tukar. Yang kalah pergi, yang menang tak perlu pergi.” Ahhh, pulakkk.........

Aku pun terpaksa serius nak menang. Kami keluarkan tangan. Ahhh, dia menang satu. Aku kena kejar ni. Sekali lagi kami keluarkan tangan. Aku batu, dia burung. Yes!!! Satu sama.

Aku tengok muka dia. Dia dah serius dah. Mesti dia pun tak nak pergi ni. Ni tak boleh jadi ni, aku tak boleh kalah.

Oooo Jus! Seri. Sama-sama keluarkan batu.

Oooo Jus! Aaahhhh, dia mendahului aku. Aku diri tegak kejap. Tarik nafas. Bahaya dah situasi aku ni. Mata aku kecilkan macam nak terkam mangsa. Tak boleh kalah, tak boleh kalah.

Oooo Jus! Yess, aku menang, menyamai kedudukan, dua sama. Kami berdua tarik nafas bersama. Jurulatih yang tengok dari tadi dah tergelak dah.

“Sengit betul perlawanan awak berdua ni.”

Katalah apa pun, aku mesti menang mata yang ketiga. Aku tarik nafas, macam nak buat servis. Budak india ni pun dah tak bergerak dah. Serius le tu. Berdebar-bedar juga aku masa tu.

Tangan kebelakang, serentak, dan mulut melemparkan perkataan, juga serentak dengan tangan keluar kehadapan.

Oooo Jus!!!!


p/s: aku ni untung sabut ke untung batu? Timbul ke tenggelam aku ni???

Wednesday, February 11, 2009

9 Comments:

AnNe said...

haha...~
pnat gelak sorang2...
cam budak2 je korang ni...=P
at last sape yg pegi?
=)

DarkArtz said...

kelakar ke??
hehe, ni coach la yang suh buat.......
coach tenis ni memang kelakar orangnya...........
yang pergi tu.........

AnNe said...

eh, saje je nak wat suspen...
msti awk yg kna g kan...!?
=P
haha...~

DarkArtz said...

hahaha, aah, saya yang terpaksa pergi.........
ingat tak nak pegi, sebab bulan Mac kan bulan yang kita sibuk.........
huhuhu, untuk sabut ke untung batu saya ni ha???

AnNe said...

x untung kot sbb kena pegi...=P
hehe...~
gurau2 je...=)
x pe, kalau pegi dapat pngalaman ley jalan2...=)

DarkArtz said...

dah boring dah jenjalan kat sana.........
bukan ada apa pun, ada dewan kuliah jugak le..........
hehehe........
awak tak gi sekali ke???
tak terpilih ke??

AnNe said...

x ambik ko-k pn sem ni...
camne nak pegi...
=P
x pernah lagi g induk...
kalau dapat pergi, x pegi gak kot...
sibuk sangat skarang...
huhu...~
jadual tdo pun da x macam biasa...

DarkArtz said...

perghh........
studi malam.......
kagum, kagum.........

AnNe said...

haha...~
x de la study sangat...
asaimen banyak...
skang ni sbuk mnyiapkan keje yang x siap je...
=)
huhu...~