Azam baru........

Bismillah......

Huh, nampaknya tinggal beberapa hari je lagi untuk aku dan budak-budak USMKK untuk menghabiskan cuti semester. Masing-masing mesti dah mula persiapan pulang, kemas beg, beli tiket. Aku pun baru beli tiket hari Selasa yang lepas.

Kalau boleh, memang rasa tak nak je pulang ke USM, tak nak lepaskan cuti ni dan kalau boleh tak nak berganjak dari tilam empok ni.

Tapi, hakikatnya semua orang ada tanggungjawab kan? Jadi, kita terpaksa juga bergerak untuk terus menunaikan tanggungjawab kita sebagai seorang penuntut universiti.

Dan di permulaan semester, sememangnya selalu aku tanam azam baru, yang bagi aku sememangnya hangat-hangat tahi ayam. Kenapa? Aku cuma bersemangat masa awal semester saja nak tunaikan azam tapi bila dah nak abis semester, perghhhh....... korang lebih arif rasanya.

Semester baru ni, aku tak tau nak teruskan buat azam baru lagi atau tak. Kalau buat tapi tak tercapai pun tak guna juga kan? Tapi kalau tak buat pun lagi tak elok kan? Entahlah.

Mungkin azam aku satu sahaja. Kalau azam banyak-banyak pun tak tentu lagi boleh tercapai. Mungkin aku nak cuba dengan yang satu ni dulu.

Aku nak berubah........

p/s: lepas ni, bermulalah semester baru kita, bermulalah pembelajaran kita, dan bermulalah perah otak kita untuk belajar......

Tuesday, December 16, 2008

2 Comments:

lea said...

yup..
sem baru...
semangat baru..
azam baru...
kasut baru..
beg baru...
baju baru...
hahaha...sume baru..=P

DarkArtz said...

aku rasa xde la apa2 yang baru pun........
masih sama je semua.........