Pengubahsuaian Gambar Lama....

Bismillah.....

Esok ada peperiksaan etnik. Namun, selepas beberapa jam aku baca nota etnik Rashid, aku dah mula malas nak baca lagi. Naik tepu pun ada juga. Mungkin ini kesan daripada stress peperiksaan lain sebelum ni. Aku pun tak pasti.

Dalam masa aku rehat, internet masih perlahan dan aku tak boleh nak akses internet dengan baik. Jadi aku dengarlah mp3 yang Ikram beri mengenai forum Ustaz Hasrizal (SaifulIslam) semalam di balai raya. Aku memang nak pergi tapi apakan daya, tak reti bawa kereta. Nak tumpang tak tahu siapa yang pergi.

Sambil dengar, aku buka Adobe Photoshop CS2 aku yang lama ni. Bosan-bosan tu, aku pun bukalah gambar lama forensik. Gambar yang ditangkap dari kamera selepas peperiksaan dahulu. Aku lupa peperiksaan apa.

Tiba-tiba aku dapat idea. Aku pun ubahlah beberapa ciri pada gambar tu dan akhirnya jadi dua warna sahaja. Kelabu dan putih. Aku rasa smart juga pengubahsuaian kali ini.

Cuma yang aku rasa tak berapa smart adalah bahagian perkataan. Aku tak cukup adjust habis sebab pengubahsuaian dimensi perkataan ni terlalu terhad untuk CS2. Atau aku yang tak cukup ilmu lagi. Hehehe.........

Thursday, November 13, 2008

3 Comments:

lea said...

nice picture..
tapi kecian kat sree..
huhu~~
nanti aku nak gtaw die la..
hahahah

chanz said...

gigi senyuman manis dia tetap kelihatan

DarkArtz said...

alaa, bukan dia tau pun aku wat mende ni.....