Hari Jumaat Yang Lepas, Aku Tidur Dalam Ceramah Karnival Kerjaya......

Bismillah.......







Aku suka entri budak ni.........

Moga aku dapat pengajaran daripadanya.........






Dan semoga kamu juga!!!








Link






p/s: makin sibuk, makin malas taip entri........ hehehe.......


Kredit Celcom seposen pada Fasihahahahhahahahahahahahahahanum.


Saturday, March 26, 2011

Kempen Follow Blog Syazwan

Bismillah........

Kamu semua kenal Syazwan Samar tak???

Siapa tak kenal kan???

Celebrity PSK merangkap maskot Biomed.........

Sebut saja Syazwan terus teringat Biomed batch 2007/2008.........
Terus ingat abang jual seluar jeans kat wakaf che yeh.......

Okeh, aku tak mahu cerita panjang-panjang. Cuma nak beritahu kamu yang dia ada blog sebenarnya. Dulu private, sekarang dia dah publickan.......

Jadi, silalah menyokong beliau dengan menjadi follower blog beliau.

Blog beliau di link di bawah














KAH3x Amik kau wan!!! Janji dah aku tunaikan......

Wednesday, March 9, 2011

Susah Juga Nak Beri Tajuk Entri....

Bismillah........


Aku ingatkan kerja grafik untuk USMKK PC & Books Fair 2011 adalah kerja grafik terakhir aku. Rupa-rupanya tidak.

Suatu hari yang tenang, Syawal berjumpa dengan aku. Dia minta tolong aku buatkan poster untuk pertandingan futsal. Terus tak tenang jadinya hari aku. Waktu tu aku masih di fasa awal sebelum sibuk, jadi aku pun tolonglah dia.

Dalam masa pembikinan poster tersebut, aku dah berfikir habis-habisan, nak mereka bagaimana pula kali ni. Segala bahan rujukan dah aku rujuk. Ada yang cantik, tapi aku masih belum mampu buat. Akhirnya aku ingat aku nak buat poster yang serupa dengan Pertandingan Futsal & Bola Jaring Piala Pengarah dulu. Tapi aku yang jenis tak berapa suka nak ulang hasil kerja yang sama, terutamanya yang telah digunakan.

Sedang aku berfikir, tiba-tiba seorang kawan baik telefon aku. Dia minta aku temankan dia di makmal. Aku pun pergilah ke makmal. Semasa aku berjalan ke makmal, terus aku dapat idea. Kenapa tak buat yang ringkas sahaja kan??? Ringkas pun cantik juga kan???

Jadi, aku terus buat seperti poster di bawah. Gambar nampak seperti dah okey. Jadi aku tambah tajuk poster juga. pun nampak okey. Pada mulanya, aku tak mahu tulis syarat dan terma dalam poster ni sebab takut nampak serabut. Jadi, aku tulis hadiah sahaja, seperti di bawah.
Ringkas kan??? Aku rasa macam tak berapa cantik pula sebab bawah tu macam ada ruang kekosongan. Jadi, aku cuba masukkan syarat dan terma pada malam yang lain. Kebetulan, Syawal datang bersama Syafiq membawa logo-logo yang berkenaan. Jadi, hasil akhir seperti di bawah.
Dah siap untuk poster, Syawal suruh aku buat banner, banting dan nametag. Menyusahkan betul!!!! Awal-awal tak mahu cakap. Hishhhhhh........

Nasib baik dia ada tawaran yang menarik. Ngahahahahahahahhahaha......... Terima kasih Syawal.

Aku semakin suka buat kerja grafik yang seragam, sebab ia mudah dan menjimatkan masa. Hehehehe...... Nampak identitinya kan??

Tapi sayangnya, poster dan banting tak akan dicetak atas sebab-sebab tertentu. Jadi kamu tak bolehlah nak tengok. Dan nasib baik aku buat seragam kan???

p/s: di Nurani dah ada satu kedai cetak. Boleh cetak poster dan fotostat di situ. Kemudian aku ternampak khidmat cetak banner, banting, baju, sijil, dan lain-lain. Maknanya lepas ni kalau nak cetak, tak payah lah pergi jauh-jauh keluar USM. Tentang harga aku tak tahu. Hehehe.......

Tuesday, March 1, 2011