Apabila Dah Habis Satu Fasa


Bismillah.........

Terasa sedikit kepuasan……….

Kenapa?

Alasan 1

Huh, habis sudah satu fasa kerja aku dalam Ekspo Kampus. Selebihnya Chii Koh pula mengambil giliran. Kerja aku lebih kepada kerja-kerja pre ekspo seperti mereka baju, nametag, banner, banting, poster, wallpaper, laminate dan lain-lain.

Kalau korang nampak banner kaler oren atau apa-apa yang ada rekaan seperti tangan manusia memegang bumi dan tangan robot, itu hasil kerja aku lah tu yang tak seberapa.

Tahun ni, sengaja aku centralizekan produk-produk publisiti ekspo supaya menjadi warna oren dan ada tangan memegang bumi, sebab aku dah lihat beberapa upacara besar yang lain, memang semua produk publisiti mereka adalah sama. Jadi aku cuba sebatikan dalam Ekspo Kampus, agar Ekspo Kampus kali ni Nampak lebih matang.

Tapi, korang boleh juga katakan yang aku ni malas. Hahaha………

Nanti petang ni aku ceritakan beberapa kisah menarik sepanjang mereka produk publisiti ekspo.

Alasan 2

Kebanyakan assignment sudah pun aku siapkan dan hantar. Assignment toksikologi, metodologi kajian, bukti fizikal, komunikasi, dan lain-lain. Sekarang cuma tinggal laporan makmal dan assignment bukti fizikal sahaja.

Mungkin minggu ni bolehlah aku berehat sebentar sebelum minggu hadapan yang lebih mencabar. Bermula dari minggu hadapan, pelajar forensic akan menghadapi CA dan OSPE yang melambak banyaknya.

Teringat minggu lepas, sampailah hari Ahad baru ni. Setiap malam terpaksa tidur lewat hingga pukul 4 pagi. Sampai kelas pagi pun terlewat datang, ada yang terpaksa ponteng. Astaghfirullah………. Yang paling menyesal bila ‘lab briefing’ Dr. Kuppu tak dapat aku hadiri.

InsyaAllah semester depan aku tak buat lagi.
Alasan 3
Seronok juga aku melihat baki pengucapan awam dalam kelas komunikasi pagi tadi.

Senyum sampai ke pipi………
p/s: rasa bebas sikit hari ni. Petang ni nak menulis lagi rasanya ni. Ini pun saja buang masa di perpustakaan.

p/s 2: rupanya Encik Saiful Haizad, salah seorang yang aku kagumi dalam bidang grafik dah berpindah ke USM induk, mungkin dia naik pangkat. Alhamdulillah, memang dia layak.

Monday, October 5, 2009

0 Comments: