Untuk HTM Lagi.....

Bismillah.........

Alhamdulillah, habis lagi satu kerja aku dalam bulan ni, iaitu Hari Tautan Mesra, yang diadakan semalam, 14 Februari 2009. 

Hari Tautan Mesra ni dijalankan untuk kami, seluruh warga PSK tak kira pengajian dan juga tahun berkumpul bersama untuk mengenali antara satu sama lain dan menambahkan kenalan. Selain itu, ia juga dapat merapatkan silaturahim.

Aku pada mulanya cukup malas nak pergi. Sebabnya kau ingatkan esoknya, hari Ahad ada CA Human Genetic. Rasa nak je ikut Riduan, balik awal naik kereta. Rupa-rupanya CA ditunda. Kerja siapa le ni.....

Okey, mari lihat beberapa hasil kerja aku untuk Hari Tautan Mesra ni. Mula-mula, mari kita lihat cenderahati. Cenderahati diberikan kepada mereka yang hadir pada hari ini. Selebihnya akan diberikan kepada yang tak hadir, tapi telah membayar.

Pada mulanya, aku buat tiga design untuk badge. Design pertama yang warna biru gelap, yang kedua, warna hijau terang dan yang ketiga warna kelabu ada rama-rama. Design pertama telah sepakat diambil oleh HICOM. Aku lebih prefer design ketiga sebenarnya. Huhuhu.


Design pertama......
Design kedua......

Design ketiga.......

Harganya??? RM 1.50 jikalau tempah melebihi 100 unit. Kalau tak pada mulanya RM 2.50, mengikut kata Azmir. Namun setelah aku dan Thien bercakap dengan abang di kedai yang sama, dapatlah murah, masa adventure aku dengan Thien pergi buat banner print hari tu.

Inilah hasilnya.

Nametag adalah mesti untuk sesuatu aktiviti. Pada mulanya aku nak guna design yang dibuat oleh Ali, rakan sebilik Ijon. Tapi ada masalah pula sebab terlalu terang dan kalau print, akan guna banyak warna.

Atas sebab takut habis dakwat orang, aku pun terpaksa design nametag lain yang kurang guna dakwat. Inilah designnya. Nampak ringkas sahaja. Ada corak hijau di tepinya.



Design aku dengan gambar Wali...

Hakikatnya, bila dah print baru aku perasan, nampak terlalu kurang pula warnanya. Aisehhh..... aku juga silap print sebenarnya sebab print atas kertas 70g. Rashid dah warning awal-awal, tapi aku degil. Akibatnya masa laminate, jadi berkedut. Nasib baik tiada orang mengadu. Aku punya gambar pun nampak pecah.

Tapi tak mengapalah kan, print free, tajaan Rashid. Hehehe, terima kasih Rashid. Ingat nak bayar pada dia upah tapi aku tahu, dia mesti tak mahu terima punya.

Nametag aku yang kontroversi........


Banner print aku turut dinaikkan di sini......

Sebenarnya aku nak letakkan sekali beberapa snapshot yang aku ambil dari kamera aku di sini, tapi tak boleh upload lak. Aku pun bukannya pandai sangat blog-blog ni. Mungkin dah lebih limit kot. Nanti aku try upload di entri baru.

Saturday, February 14, 2009

5 Comments:

Lea Isnawi said...

aku suke badge yg design ke3 tue..
comey sikit...

katner ek korg tempah badge tue??
nanti utk installation nite kite wat jugak nak??

Nadia said...

aku pun sama la lea ooii..~
aku ske design yg ke-3 gaxx..~
sayangnye xwat yg 2..~

DarkArtz said...

aku pun suka gak design ke 3 tu........
hahahaha........
tapi HICOM dah decide nak design 1, xleh wat pe lah kan.......

Ms. Candy said...

a'ah...
design ke 3 tu lawa...
rugi je x guna yang tu...
hmm... laen kali x yah tnjuk kat hicom la...
wat survey sendiri tanya pe yang ramai orang paling ske...
x ley ek? =P hehe...~

DarkArtz said...

xleh macam tu........
kita kena wat kerja secara professional........
huhuhu......
just design, and HICOM determine..........
mungkin ada sebab kenapa HICOM pilih design 1 kot..........
btw, design 1 pun ok apa........