Sedikit Kerja Untuk HTM

Bismillah........

Untuk Hari Tautan Mesra, aku telah ditawarkan jawatan Exco Grafik oleh Pengarahnya sendiri iaitu Wali. Adalah beberapa kerja grafik yang aku buat, antaranya macam biasalah kan, nametag, banner dan perkara-perkara lain seperti design badge.

Skop untuk buat poster kali ini diserahkan kepada publisiti. Cantik juga poster yang publisiti buat, ringkas sahaja. Kalau akulah, mesti setengah jam atau lebih nak fikir buat macam mana.

Salah satu kerja yang telah aku lunaskan dan telah pun terpampang di umum adalah banner print untuk HTM ni. Lama dah aku siapkan, sejak bulan Januari, lebih spesifik, awal bulan Januari. Banner kali ini aku rasa lebih dinamik sebab aku guna gambar yang jarang orang jumpa.

Awalnya aku nak letak gambar pelajar senior yang pernah pergi HTM tapi tidak ada pula gambar tersebut. Jadi aku letaklah gambar ni.


Dua minggu lepas, barulah banner ni siap dicetak. Adventure aku dengan Thien. Sebab Thien tak tahu Khyrar di mana. Aku jugalah penunjuk jalan. Patutnya ini tugas publisiti, tapi publisiti sibuk hari tu, diorang ada kelas, aku dengan Thien la yang pergi.

Pergi Khyrar, kena bayar mahal, dalam RM90-100. Pergghhh.......... Muka Thien dah berubah. Nasib baik masa tu aku sempat buat ayat menarik dengan pengurus Khyrar. Dapatlah murah, RM 70. Sebabnya dapat murah adalah aku cakap kitorang dapat recomend daripada unit grafik PPSK. Memang pun. Unit grafik PPSK atau Encik Saiful sendiri adalah pelanggan tetap Khyrar.
Dapatlah murah. 


Banner ni digantung di luar Bilik Seminar A supaya dapat dilihat kepada pelajar yang hendak ke Dewan Kuliah A dan B. Strategik betul tempatnya. Tak tahulah siapa yang beri idea naikkan di situ, tapi memang pandailah. 

Aku terasa banner kali ni ada kelemahan sedikit. Mungkin sebab banyak perkataan. Sebab masa buat banner ni pun aku tak tahu nak tulis apa. Aku dah lah jenis yang spesifik bila memberi gambaran. Semua aku bantai letak. Nasib baik pengarah kata OK.

InsyaAllah, masa depan aku kalau diberi peluang lagi untuk buat banner print, aku nak buat yang lebih baik. Lebih baik daripada ni rasanya........

Thursday, February 12, 2009

6 Comments:

Lea Isnawi said...

acecece....
pandai jugak ek ko mengayat pengurus khyrar 2...hehehe

DarkArtz said...

biasa le........
kau macam tak kenal aku yang pandai putar belit kenyataan ni..........
kikikiki........

Nadia said...

wey..aku ske design ke-3..knp xguna yg 2???????????~

DarkArtz said...

sapa ye keropi ni????
keropi salah kasi comment kat sini.........

Ms. Candy said...

haha...~
keroppi = budak diet yg banyak cakap...=P
hehehe...~

DarkArtz said...

ohhh, tengku ke...........
hehehe........