Akhirnyaaa, Siap Juga..........

Bismillah.....

Akhirnya, hari yang ditunggu telah tiba. Hari ini akhirnya berlangsunglah Mini TOT sesi 08/09. Sebenarnya program Mini TOT ni dah beberapa hari dah berjalan, bermula dengan Sukantara selama 3 hari, 3 hingga 5 Februari 2009 dan Larian Sebatu, 6 Februari 2009. Larian Sebatu kali ini memang Mawi puas hati sebab banyak orang datang. Kalau tahun lepas, orang yang datang cukup-cukup pingat sahaja.

Sepatutnya tugas aku ada 3 lagi yang perlu disiapkan untuk Mini Tot ni tetapi telah diringkaskan menjadi 2. Yang tugas buat poster dan wallpaper dan naikkannya sudah aku tulis dalam entry terdahulu. Terima kasih kepada Adam. Baik dia. Apa dia tugas aku yang baru sahaja aku habiskan?

Menyiapkan banner.

Haaa, sebenarnya banner ni dah lama dah siap, sejak dari sukad fasa 3 hari tu. Saja aku siapkan awal sebab aku tak nak buat lambat-lambat, nanti aku sibuk. Hakikatnya memang aku sibuk minggu ni. Memang gila.

Walaupun siap, tapi itu cumalah 95% bagi aku. Ada sedikit warna kuning yang sengaja aku tak catkan pada banner tu. Sebab waktu kami buat banner ni, logo masih lagi dalam keadaan basah.

Malam tadi juga aku siapkan mana kuning yang masih belum siap sebelum aku pergi Interfataith Dialogue.

Di kesempatan ini, aku nak mengucapkan banyak-banyak terima kasih pada Quzie dan Fatin sebab diorang yang banyak mewarnakan banner ni. Aku cuma sketch pensil, warna outline Kejohanan Olahraga Tahunan dan kotak TOT, serta yang line kuning tu. Alvieno pula cuma buat perkataan Mini dan 08/09. Hahaha.........


Menaikkan banner.

Patutnya aku nak buat dengan Iman kerja ni. Tapi Adam kata biar diorang sahaja yang buat, sebab kitorang tak tahu lokasi penggantungan dan Adam pun tak tetapkan lagi. Jadi, satu lagi tugas dah habis.


Buat nametag.

Design nametag dah lama siap, design cam di bawah ni, cuma nak menunggu nama sahaja yang lewat. 

Lama aku tunggu nama daripada Ajun, akhirnya jadi kelam-kabut aku dibuatnya, sebab minggu ni memang sibuk. Bila dah dapat, ada pula setengah exco yang tiada nama AJK, Adam suruh kosongkan nama. Semuanya siap pada malam hari Khamis, aku beri pada Adam untuk dia cetak.

Hari Jumaat, dia beri pada aku untuk laminate. Aku potong kertas bersama Iman, pergi cari kedai laminate, banyak yang tutup. Akhirnya terpaksa pergi SMO. Nasib baik Iman boleh pinjam motor Mail. Kalau tak, berjalanlah aku dari Medicare sampai SMO.

Berlaku pula masalah di SMO, laminate terakhir tu, dia terbuat cepat, habis berkedut jadinya. Ohhh, ujian betul. Tapi tak mengapalah kan, nak buat macam mana. Lagipun, aku rasa tak teruk mana pun.

Malam tu, aku potong dan siap. Bukan aku tak nak ajak Iman atau AJK lain potong sendiri, cuma aku nak cepat time tu agar aku dapat pergi tengok Interfaith Dialogue. Ingatnya dah habis Interfaith Dialogue, nak pergi bilik Adam hantar banner dengan nametag, tapi dia pun datang juga Interfaith Dialogue, aku beri terus kepada dia. Habis kerja aku.........

Huhuhu......

Jadi, di kesempatan ini, aku bersyukur kepada Allah sebab banyak tolong aku minggu ni, betul-betul bersyukur.

 Juga aku nak ucapkan terima kasih kepada ketua aku, Adam dan semua exco lain sebab semuanya baik-baik belaka, dan open minded. Memang best bekerja dengan korang.

Akhir sekali, aku nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada semua AJK aku, Iman, Alvieno, Fatin dan Quzie. Kalau korang tiada, seorang dirilah aku buat kerja.


Alhamdulillah, siap juga kerja publisiti Mini Tot walaupun sibuk sangat minggu ni.

Friday, February 6, 2009

0 Comments: