Projek Mini TOT

Bismillah.......

Minggu Penghayatan Islam telah pun berlalu. Sekarang ni aku sibuk dengan Mini TOT pula. Apa tu Mini TOT? Mini TOT adalah singkatan Mini Temasya Olahraga Tahunan yang dianjurkan oleh Majlis Penghuni Desasiswa Murni Nurani sebagai acara kecil yang tujuan utamanya memilih atlet untuk mewakili desasiswa Murni dan Nurani ke TOT bulan Mac nanti.

Secara tidak langsung aku telah dipelawa oleh seorang rakan, pengarah Mini TOT iaitu Adam untuk menjadi salah satu exconya, Exco Publisiti. Kerjanya bukanlah setakat publisiti sahaja, tetapi termasuklah grafik sekali. 

Kerja pertama aku adalah menghasilkan poster untuk 3 projek Mini TOT, iaitu Larian Sebatu, Sukantara dan juga Mini TOT sendiri. Poster-poster ini dah aku siapkan lama dah dalam seminggu lebih yang lepas. Bukan apa, aku takut aku sibuk je kemudian nanti, dan aku memang dah sibuk dah sekarang, dengan nak buat lab report, dengan CA lagi.

Dan poster-poster ni dah aku naikkan bermula hari Rabu yang lepas bersama-sama dengan AJK bawahan aku. Tapi masih tak cukup, InsyaAllah malam ni naik lagi kot. 

Hasil kerja aku kali ini adalah berdasarkan hasil kerja aku yang lepas. Kalau korang perhatikan betul-betul, poster sukantara aku ada persamaan dengan banner futsal Zunnun dan poster Mini TOT ada persamaan dengan poster pertandingan MPI aku. 

Bukan apa, masa tu aku kekeringan idea sebenarnya. Ambil masa lama aku berfikir nak hias apa dalam poster-poster ni. Aku siapkan dulu poster Larian Sebatu lepas jumpa gambar orang berlari di internet. Kemudian poster Mini TOT, aku nak guna gambar piala, tapi aku dengar hadiahnya bukan piala tapi pingat, aku pun buat gambar pingat. 




Untuk Sukantara, aku dah tak tahu nak letak gambar apa dah. Lama juga aku memerah fikiran masa tu. Akhirnya disebabkan Sukantara ada 3 acara sahaja, aku bercadang nak letak gambar atlet dalam 3 acara tersebut. Tapi aku keletihan malam tu, jadi aku letak gambar orang tengah main lontar peluru dan lompat jauh sahaja. Huhuhu.

Untuk Adam selaku pengarah Mini TOT, aku minta maaf banyak-banyak sebab banyak tanya pasal 3 projek ni. Pening juga aku pada mulanya. Lepas tu dia banyak berurusan dengan pejabat untuk cetak poster ni. 

Mungkin hasil tangan aku kali ini agak sederhana sedikit. Tapi tak apalah kan. Kikikiki......

p/s: Azmir marah gila kat aku hari tu sebab guna printer dia untuk cetak hard copy asal. Maaf Mir, banyak guna dakwat hitam. Huhuhu........

Monday, January 19, 2009

0 Comments: