Design Baju Karnival Sukan MPD

Bismillah.....

Aku berjalan pulang perlahan dari masjid Murni dengan Ikram. Dalam perjalanan kami pulang ke Desasiswa Nurani, banyak nasihat tentang perjalanan program yang diberikan daripadanya kepada aku. Memang aku yang minta nasihat tu sebab nak licinkan perjalanan program tersebut satu hari nanti.

Sesampai aku di bilik, aku mendapat satu pesanan ringkas dari seorang kawan. Dia mahu berjumpa dengan aku untuk membincangkan sesuatu. Aik, aku ada buat salah ke, atau aku ada pegang apa-apa jawatan ke buat masa ni, yang melibatkan semua persatuan? Tiada pula setahu aku.

Aku memberikan nombor bilik kepadanya. Delang beberapa minit kemudian, dia datang.

“Aku nak minta kau design baju untuk Karnival Sukan MPD.”

Oh, minta tolong buat design. Kawanku ini, Pan, (bukan nama sebenar) sememangnya budak grafik dan terer dalam bidang ni. Kalau dibandingkan aku dengan dia, macam mengukur panjang lidi dengan tongkat. Tapi disebabkan ketua Pan ni hendakkan lebih dari satu design baju, maka dia terpaksalah mencari aku, yang tak seberapa ini dengan rakan-rakan lain yang boleh membuat design.

Beberapa deskripsi diberikan kepada aku mengenai design tersebut. Baju berwarna merah putih, mempunyai logo MPD, ada tertulis Karnival Sukan MPD dan perlu buat dalam baju berkolar, baju tanpa kolar, lengan panjang dan pendek.

Tapi disebabkan aku pada waktu itu sememangnya sibuk dengan ulangkaji pelajaran TBM waktu itu, dengan tarikh peperiksaan yang akan datang beberapa hari sahaja lagi, aku setuju tolong dia tapi aku memberitahu aku tidak dapat buat dengan baik sebab sibuk. Dia setuju kerana dia pun faham masalah aku.

Akhirnya, sedikit masa yang ada apabila kepala aku dah tepu dengan ilmu, aku cuba siapkan design baju tersebut. Malas nak buat baju kolar baru, aku guna template baju kolar yang aku buat untuk design baju PMI dulu. Cuma tukar warna dan tambah sedikit perkataan dan logo sahaja. Sama juga dengan baju tanpa kolar ni.

Apapun, hasilnya adalah seperti di atas. Mungkin design kali ini aku buat terlampau ringkas. Sibuk beb. Kalau ada masa, aku nak letak gambar orang bersukan, tapi nak mencari gambar yang sesuai bukan mengambil masa yang singkat, jadi aku cuma buat seringkas ini sahaja.


Tak diterima tak mengapa, cuma menolong kawan sahaja.

p/s: rendah diri aku bila orang hebat lagi daripada aku datang minta tolong dari aku yang sememangnya sengkek ni.

Wednesday, November 5, 2008

4 Comments:

alhafizol ismail said...

tcehh!!! poyo rr ayat2 ko ni azahiri...... kalo org lagi ebat dr ko suh ko buat gak... mksudnya dia tahu la ko punya talent... dia respect... pe da... rendah dri ok, tapi ayt2 ko ni cm nk menunjuk2 je..ahahahah!!! ko bukan tak tau aku anti ngan ko... n kita x pernah satu pendapat!!! ngehehehehe..... btw..design tu cntik!! huhuhu......

DarkArtz said...

kau memang, suka sangat buruk sangka kat aku.......
gaya penulisan aku cam x elok lak, nanti aku try ubah.......

chanz said...

che joe. dia memang....

design cantek..tetapi adakah baju yg akan dihasilkan cantik?

DarkArtz said...

ish, kan aku dah cite........
design aku just untuk kasi kawan aku cukup 3 design je........
design yang dipilih mesti le design dia........